Sarjakuvani on "kokosivu sarjakuvia", koska stripit on jotenkin hirveän hankalia. '''D
Tämä uusin Sarjisprojekti, TL, on nyt esimerkkinä!
Sitä piirrän roolipelin pohjalta. Joten minulla on valmis "käsikirjoitus" joka sitten toimii punaisena lankana. Sinne tietenkin tulee lisättyä välillä kaikkee pientä hauskaa, jota ei ole itte pelissä mitenkään pelattu, mutta se vaan luo oman viehätyksensä siihen. )o)
Kuitenkin, aloitan sarjakuvanpiirtämisen, tekemällä yksinkertaiset luonnokset (jotka on aika suttuisen näköiset) a4 kokoiseen luonnoslehtiöön. Sinne lisään myös tekstit, jotta tiedän mitä hahmot puhuu ja millaisia äänieffektejä olen suunnitellut jne.
Kun luonnoksia on tehty, sanotaan vaikka 3 sivua, niin sitten otan esiin joko normia kopiointipaperia / oikein vanhan kirjotuskoneen ohuen ohutta papruu, myös kokoa a4, (jota sain vaarilta laatikollisen). Tämä kirjotuskoneen paperi on siinä mielessä hirveän kätsää, että voin piirtää läpi, asetettuani sen paperin luonnosten päälle.
Tämä on sitten luonnostelu vaihe 2. Näistä luonnoksista tulee siistimmät, vähemmällä hosumisella ja enemmän suunnittelua käytetty ja muutas mukavaa.
Kun kakkosluonnokset on tehty (sekä sivuille on tehty mahdolliset muutokset ruutusommitteluun jne), tussaan suoraan näitten kakkosluonnosten päälle, käyttämällä pilot Drawing Pen ja Fabercastellin PITT Artist pen (kokoja yleensä 0.5, 1.0, 3.0, 5.0, 8.0, S, M, L).
Kun sitten olen saanut sivut tussattua (tussaus vaiheessa en lisää tekstejä / puhekuplia -ellei ole huutokuplista kyse-), skannaan sivut 150dpi kokoon jotka sitten on pienennetty 100% koosta 70%. Skannattuani käytän photoshop elements 5.0 sävyttääkseni sivut ("tone") sitten lisään puhekuplat Photoshop CS2. Tekstit sitten jommalla kummalla photoshopilla.
Ja kun kaikki on reilassa, lataan sivut nettiin ja avot! Ihmiset pääsee lukemaan! )o)