FinnishComics Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
FinnishComics Forum

A forum for Finnish comic artists and comic fans!


Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

[Tulossa] Le Bite

3 posters

Siirry alas  Viesti [Sivu 1 / 1]

1[Tulossa] Le Bite Empty [Tulossa] Le Bite Ma Kesä 20, 2011 9:21 pm

miguli

miguli

Hehe... sori adminit, en löytänyt aihetta missä voisi esitellä tulevaa sarjakuvaa. Neutral

Le Bite

Nimestä saattaa arvailla, että kyseessä on zombie maailmanloppuun liittyvä tarina. Vaikkakin olemme nähneet zombie elokuvia/sarjakuvia jne. halusin itsekkin piirtämään tämmöisen.

Sarjakuvan idea lähti kun kaksi kuukautta sitten juttelin kaverin kanssa zombi aiheisista peleistä. Miten epärealistisiä ne on ja tämmöistä, sitten kaverini ja minä puhuttiin minkälainen zombie peli pitäisi olla. Missä kantaa tavaraa tietyn määrän, miten hidastaa pelaajaa sen verran. Sitten kaveri meni kotia ja alkoi piirtämään sarjakuvaa.
Myöhemmin menin hänen luokseen ja luin sarjakuva, aloin itsekkin lisäämään siihen sivuja, sitten yritimme keksiä nimeä. Ensin oli pelkkä Bite, mutta se kuulosti tylsältä, joten laitoimme ravintola tyylisen "Le".
Mutta sitten lopetimme sen piirtämisen ja vähän aikaa sitten aloin aloittamaan sen piirtämisen alusta.
Sarjakuvan suunnittelusta jäi enään vain päähenkilöt jäljelle (jotka tietysti oli minä ja kaverini Smile ). Nyt luonnostelen hahmoja ja tämmöistä.

Miten tämä erottuu muista zombie aiheisista sarjakuvista?
Noh, selasin deviantARTia ja yleisimmin löysin hakusanalla "zombie comic" Left 4 Dead peliä parodioivaa sarjakuvaa. SE EI TULE OLEMAAN SEMMOINEN, perus zombie sarjakuva ilman erikois-saastuneita.
Mutta myös löysin ihan hyviä ja luettavia sarjakuvia.

Sarjakuva tulee olemaan vähän humoristinen ja surullinen. :'(

Siis tässä taisi olla kaikki, päivittelen tätä sitten kun ekaa sivua jo nähdään.

Btw: tietääkö kukaan hyvää ohjelmaa millä voisi värjätä sivuja?

2[Tulossa] Le Bite Empty Vs: [Tulossa] Le Bite La Loka 29, 2011 7:33 am

Xehha



miguli kirjoitti:Hehe... sori adminit, en löytänyt aihetta missä voisi esitellä tulevaa sarjakuvaa. Neutral

Le Bite

Nimestä saattaa arvailla, että kyseessä on zombie maailmanloppuun liittyvä tarina. Vaikkakin olemme nähneet zombie elokuvia/sarjakuvia jne. halusin itsekkin piirtämään tämmöisen.

Sarjakuvan idea lähti kun kaksi kuukautta sitten juttelin kaverin kanssa zombi aiheisista peleistä. Miten epärealistisiä ne on ja tämmöistä, sitten kaverini ja minä puhuttiin minkälainen zombie peli pitäisi olla. Missä kantaa tavaraa tietyn määrän, miten hidastaa pelaajaa sen verran. Sitten kaveri meni kotia ja alkoi piirtämään sarjakuvaa.
Myöhemmin menin hänen luokseen ja luin sarjakuva, aloin itsekkin lisäämään siihen sivuja, sitten yritimme keksiä nimeä. Ensin oli pelkkä Bite, mutta se kuulosti tylsältä, joten laitoimme ravintola tyylisen "Le".
Mutta sitten lopetimme sen piirtämisen ja vähän aikaa sitten aloin aloittamaan sen piirtämisen alusta.
Sarjakuvan suunnittelusta jäi enään vain päähenkilöt jäljelle (jotka tietysti oli minä ja kaverini Smile ). Nyt luonnostelen hahmoja ja tämmöistä.

Miten tämä erottuu muista zombie aiheisista sarjakuvista?
Noh, selasin deviantARTia ja yleisimmin löysin hakusanalla "zombie comic" Left 4 Dead peliä parodioivaa sarjakuvaa. SE EI TULE OLEMAAN SEMMOINEN, perus zombie sarjakuva ilman erikois-saastuneita.
Mutta myös löysin ihan hyviä ja luettavia sarjakuvia.

Sarjakuva tulee olemaan vähän humoristinen ja surullinen. :'(

Siis tässä taisi olla kaikki, päivittelen tätä sitten kun ekaa sivua jo nähdään.

Btw: tietääkö kukaan hyvää ohjelmaa millä voisi värjätä sivuja?


Ylläoleva viesti oli lähetetty jo kesällä, mutta ajattelin tähän vastata jokatapauksessa. Olisi hauska nähdä miten tämä projekti on edennyt. Onhan tässä jo muutama kuukausi vierähtänyt Smile

Koska itse olen softafriikki, niin tämä kysymys väritysohjelmasta lämmittää heti mieltä.. Very Happy

Väritysohjelmia on tarjolla erilaisia ja melkein mitä tahansa ohjelmaa voi käyttää sarjakuvien ja piirrosten värittämiseen. Riippuu omasta tyylistä.
Muutamia mainitakseni:

Gimp on ilmainen hyvä värityksessä, vaikka itse olen käyttänyt sitä vain muutamaan väritykseen.

Paint Tool SAI - aivan loistava pikku ohjelma. Olen käyttänyt tätä yhden julkaistun sarjakuvan värittämisessä ja voin suositella. Se kuitenkin maksaaa vähäsen (oliko nyt noin 50€?)

ArtRage - jos haluaa hieman maalauksellisempaa väritystä. Itselläni on haave, että käyttäisin sitä sarjakuvan väritykseen jonain päivänä. Tarjolla on aikaisempi versio ilmaisena ja uudemmat versiot maksullisia. Kuitenkin verrattaen halpa.

Manga Studio EX - käytän tätä softaa "latta" värityksiin ja viivapiirrosten käsittelyyn. Hinta on kuitenkin melko kallis, vaikka tarjouksessa saattaa saadakin jopa 100€ hintaan.

Sketchbook Pro - melko halpa ja kiva ohjelma, jolla voi piirtää ja värittää. Aivan loistava, mutta vähemmän tunnettu. Jos on Mac - ohjelmasta on saatavilla kaksi ilmaista "riisuttua" versiota Copic ja Express

Corel Painter - Painter Essentials on halvempi versio

Ammattilaistason väritystä on sitten Photoshop, mutta se on niin kallis, että pitää olla aika tosissaan, että lähtee sitä ostamaan.

Ohjelmia on muitakin, mutta yllä on ne, mitä olen kokeillut itse.

3[Tulossa] Le Bite Empty Vs: [Tulossa] Le Bite La Loka 29, 2011 8:26 am

miguli

miguli

Projekti on eniten edistynyt suunnitelmallisesti.
Ensimmäistä sivua olen tässä pariviikkoa sitten aloitellut :] mutta onneksi aloitin vasta myöhemmin tämän piirtämisen. Koska nyt olen vähän kokeneempi. (paitsi en yhtään ole harjoitellut värittämistä :p) Ja mulla on paint tool SAI ....

Ja jos pysyn lupauksessani niin laitan viimeistään maanantaina ensimmäisen sivun.

4[Tulossa] Le Bite Empty Vs: [Tulossa] Le Bite La Loka 29, 2011 9:37 am

Xehha



miguli kirjoitti:Projekti on eniten edistynyt suunnitelmallisesti.
Ensimmäistä sivua olen tässä pariviikkoa sitten aloitellut :] mutta onneksi aloitin vasta myöhemmin tämän piirtämisen. Koska nyt olen vähän kokeneempi. (paitsi en yhtään ole harjoitellut värittämistä :p) Ja mulla on paint tool SAI ....

Ja jos pysyn lupauksessani niin laitan viimeistään maanantaina ensimmäisen sivun.

Jee! Smile Odotan innolla.

Jos haluat vinkkejä väritykseen, niin täältä pesee. SAI on mahtava värityksessä. Smile

5[Tulossa] Le Bite Empty Vs: [Tulossa] Le Bite Su Loka 30, 2011 12:11 am

miguli

miguli

Sen takia hommasin SAI:n. :d
btw: jos kiinnostaa intro (tekstinä) on luettavissa: http://migulifin.deviantart.com/journal/#/d4ec5qk

6[Tulossa] Le Bite Empty Vs: [Tulossa] Le Bite Su Loka 30, 2011 12:54 pm

Xehha



Lupaava intro.

7[Tulossa] Le Bite Empty Vs: [Tulossa] Le Bite Ma Loka 31, 2011 6:52 am

miguli

miguli

Yllätys halloweenin kunniaksi!
[copy Facebook seinältäni!]

Zombie maailmanloppu on virallisesti alkanut!:
Le bite (comic) ensimmäinen sivu on julkaistu! (väritön = unfinished)
http://migulifin.deviantart.com/art/Le-Bite-1-UNFINISHED-266361537Read

8[Tulossa] Le Bite Empty Vs: [Tulossa] Le Bite Ti Marras 01, 2011 1:33 am

Xehha



Vielä on hieman keskeneräinen, mutta siitä se lähtee. Smile Hienoa!

Oletko kokeillut SAIn vektori ominaisuuksia? Sivun tussaaminen kävisi leikiten sillä.

9[Tulossa] Le Bite Empty Vs: [Tulossa] Le Bite Ti Marras 01, 2011 6:58 am

miguli

miguli

Vektori ominaisuuksia?
Tällä hetkellä värittänyt melkein kokosivun, sitten pitäisi lisäillä pari yksityiskohtaa sinne. Mutta olen aika poropeukalo vielä tässä SAI ohjelmassa Very Happy

10[Tulossa] Le Bite Empty Vs: [Tulossa] Le Bite Ti Marras 01, 2011 8:01 am

MisterHessu

MisterHessu
Admin

Milloinkas saamme kunnon haukun Le Bitestä? (Pun intended.) Very Happy

Toisin sanoen millaiseen tahtiin aiot tuota julkaista? Vaikuttaa kyllä erittäin hyvältä. Very Happy Odotan innolla.

http://finnishcomics.foorumi.biz

11[Tulossa] Le Bite Empty Vs: [Tulossa] Le Bite Ti Marras 01, 2011 8:08 am

miguli

miguli

Se riippuu, nyt vähän. Tyyliin saatan tehdä yhen sivun luonnostelut 1-2 päivässä, sitten värittäminen voi hyvinkin mennä 2-4 päivää.
Eli n. joka viikko uusi. Mutta en tietenkään jaksa tehdä viikkotahtia tätä niin saattaa tulla tyyliin jokatoinenviikko/silloinkunjaksaa.

Myös pitää ettiä parempi sivu julkaista sarjakuvaa. =)

12[Tulossa] Le Bite Empty Vs: [Tulossa] Le Bite Ti Marras 01, 2011 8:56 am

Xehha



Hehe.. eipä sitä kaikkia ominaisuuksia tule heti huomanneeksi. ;D

SAI:ssa voi lisätä myös lineart (vektori) tason, johon voi piirtää vapaalla kädellä tai sitten piste kerrallaan. Onnistuu loistavasti myös hiirellä, sillä viivaa on todella helppo muokata. Vektoriviivat on yksi SAI:n suosituimpia ominaisuuksia. Kannattaa tutkia.

13[Tulossa] Le Bite Empty Vs: [Tulossa] Le Bite Ti Marras 01, 2011 9:14 am

miguli

miguli

Ai jos ymmärsin oikein niin "uusi layer" joka on tarkoitettu Linearttiin. Jos näin, niin olen käyttänyt tätä yhdesti, mutta sitten kun tallensin niin tämä ohjelma laittoi kaikki layerit yhdeksi. >.<

14[Tulossa] Le Bite Empty Vs: [Tulossa] Le Bite Ti Marras 01, 2011 9:56 am

Xehha



Joo, jos tallentaa esimerkiksi jpg, png tai tif kuvaksi, niin silloin tasot eivät säily. Mutta SAI:n omaa tallennusmuotoa käytettäessä tasot tallentuvat. Kun työskentelet, niin aina kannattaa tallentaa .sai tai vähintään .psd muodossa. Kun sivu on valmis se tallennetaan lopuksi sitten yhdeksi ensinmainituista tiedostomuodoista.

15[Tulossa] Le Bite Empty Vs: [Tulossa] Le Bite Ti Marras 01, 2011 10:42 am

miguli

miguli

Uskoin tallentavani yhesti kuvan .SAI muotoon :7 mutta en löytänyt sitä sen jälkeen. Vai tallentaako se sen johonkin SAI:n omaan kansioon?

16[Tulossa] Le Bite Empty Vs: [Tulossa] Le Bite Ti Marras 01, 2011 11:05 am

Xehha



AAAAAA... nyt tiedän. Jos tallennat työskentelyn lomassa johonkin muuhun tiedostomuotoon kuin SAI tasot näyttävät säilyvän, kunnes suljet tiedoston. Sen takia kannattaa pitää aina huolta siitä, että tallennat tiedoston .SAI muotoon välittömästi sen jälkeen kun olet tallentanut jpg, png tai bmp muotoon. Viimeaikaiset tiedostot näkyvät File -valikon alapäästä.

Sponsored content



Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 1 / 1]

Similar topics

-

» Ketkä ovat tulossa coniin?

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa