FinnishComics Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
FinnishComics Forum

A forum for Finnish comic artists and comic fans!


Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

Aloitusviesti

5 posters

Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava

Siirry alas  Viesti [Sivu 1 / 2]

1Aloitusviesti Empty Aloitusviesti Ti Toukokuu 24, 2011 7:46 am

MisterHessu

MisterHessu
Admin

Hei, tosiaan ajatuksenani oli aloittaa tällä foorumilla Jatkomaa-aiheinen foorumiroolipeli.

Aluksi kysyisin että kiinnostaako teitä muita luoda oma hahmo Jatkomaa-sarjakuvan maailmaan ja alkaa pelata tähän maailmaan sijoittuvaa roolipeliä?

Toisekseen haluaisin tietää, oletteko aiemmin roolipelanneet tavalliseen tapaan tai netissä?

Nettiroolipeleistä löytyy tietoa täältä: CyberRoPe

CyberRoPe-foorumia lainaten: "Foorumiroolipeli on yleisesti ottaen internetissä, foorumilla käytävää tekstipohjaista, tarinakerronta-muotoista peliä, jossa jokaisella pelaajalla on oma hahmonsa, johon eläytyä. Sinä olet siis hahmosi silmät ja korvat. Eli hahmoonsa eläytyminen on yksi olennainen elementti, jotta viudaa puhua roolipelistä."

Kannattaa huomata foorumiroolipelin ja jatkonovellin ero: "Jotkut vertaavat foorumilla käytäviä roolipelejä jatkonoveilleihin, mutta erohan on todella suuri. Toisin kuin jatkonovelleissa, roolipeleissä sinä keskityt ensisijaisesti omaan hahmoosi ja sen tekemisiin."

Kuitenkin myös foorumiroolipelissä jatketaan omalla viestillä roolipelin tapahtumaketjua. Foorumiroolipelaaminen on siis omalla tavallaan lähellä jatkosarjakuvan tekemistä, ja myöskin siksi jatkosarjis ja roolipelaaminen yhdistettynä on minusta niin kiehtova idea.

Lisää tietoa tästä kyseisestä foorumiroolipelistä tulee pian. Sitä ennen, kertokaa mitä mieltä olette ideasta ja oletteko kiinnostuneita osallistumaan!

http://finnishcomics.foorumi.biz

2Aloitusviesti Empty Vs: Aloitusviesti Ti Toukokuu 24, 2011 8:24 am

miguli

miguli

Olisin kiinnostunut tulemaan mukaan. Minulla on vähäinen kokemus foorumiroolipeleistä, mutta joskus olin semmoisella foorumilla. Kauan aikaa sitten. :/

3Aloitusviesti Empty Vs: Aloitusviesti Ti Toukokuu 24, 2011 8:27 am

Moonlightelf

Moonlightelf

Miksei? Onhan tullut roolipelattua jo vuoden 2005 lokakuusta (24. päivä, ilta, näin tarkemmin sanottuna) lähtien. Se että kestääkö kaikki sitten mun oikuttelua koko roolipelistä... Tosin... oma roolipeli on ollu lähinnä englannin kielellä... ööh...

Olen toki kiinnostunut jos vain pelaajia löytyy... mutta. Aikani ei riitä vielä kesällä, kun on kesätöitä, joten on aika hienot mahdollisuudet mulla pudota kyydistä... ellen sitten astu kuvioihin oman pikku hahmoni kanssa myöhemmin. Tai sitte aloteta koko asia syksymmällä. Tai tehdä postausjärjestys.

Mutta mutta... olen aika... tuota... pikkutarkka siitä, kenen kanssa pelaan. Vuosia on tullu katottua Godmoddausta ja sun muita... joten, omalta kohdaltani olen aika herkkä kattomaan mun pienellä pahalla silmällä sääntörikkomuksia (kuten esim. tappelu kohtauksissa. Ymmärrän, ne on vaikeimmat...) Joten... olisi ehkä hyvä tehdä tarkat säännöt asian suhteen.

Ettäs tämmönen lyyli... tässä...... suurinpiirtein veteraani.... jos... tuota... sellaiseksi voidaan kutsua.

4Aloitusviesti Empty Vs: Aloitusviesti Ti Toukokuu 24, 2011 9:11 am

MisterHessu

MisterHessu
Admin

Mukavaa että osallistujia löytyy.

Itse olisin valmis aloittamaan pelaamisen mahd. pian. Melkeinpä heti.

Pelisäännöt löytyvät täältä: Pelisäännöt

Taustatarina ja rodut löytyvät tältä alueelta. Toivoisin että he jotka ovat valmiita aloittamaan pelaamisen pian, rupeaisivat miettimään omaa hahmoaan.

Moonlightelf, on ihan ok jos et ehdi vielä ruveta pelaamaan. Tarkoitus olisi kuitenkin muiden kanssa aloittaa pelaaminen jo pian.

http://finnishcomics.foorumi.biz

5Aloitusviesti Empty Vs: Aloitusviesti Ti Toukokuu 24, 2011 9:15 am

miguli

miguli

Duoda duoda Hessuliini, en siis tiedä ihan kaikkea näistä foorumiroolipeleistä. Sad
Eikä pelkkien sääntöjen tietäminen yritän parhaillaan ettiä foorumipeli oppaita.
Jos tietäisin enemmän oisin valmis aloittamaan.
Miguli kuittaa.

6Aloitusviesti Empty Vs: Aloitusviesti Ti Toukokuu 24, 2011 9:18 am

Moonlightelf

Moonlightelf

MisterHessu: Kyl mä ehtisin jo nyt... kun kesätyöt alkaa vasta ens viikolla. Aikaa olisi... mutta ei nettiä sitten kun päästään taas muuttamaan mökille. Että semmosta mun kesäni yleensä...

Tuotatuota... Voisin ehkä ehtiä kuitenki sen verran et voisin kirjoittaa "Roleplaying for dummies" tyylisen ohjeistuksen, näin kokemuksen pohjalta. Siis jos sellaiselle on tarvetta.

7Aloitusviesti Empty Vs: Aloitusviesti Ti Toukokuu 24, 2011 9:19 am

miguli

miguli

Riippuu jos tarkoitat tolla jotakin auttavaa minun ongelmiin niin kyllä tee semmoinen! Tarviin opetusta Sad

8Aloitusviesti Empty Vs: Aloitusviesti Ti Toukokuu 24, 2011 9:21 am

MisterHessu

MisterHessu
Admin

Miguli: Juu, en minäkään, sori jos vaikutan liian hätäiseltä. Very Happy

Totta puhuakseni en ole ennen foorumiroolipelejä pelannut. Mutta lähden siitä että tekemällä oppii.

Jos löydät jotain hyviä tai ainakin asiallisia oppaita, niin voisitko pistää linkkiä?

Ja mikään kiirehän tässä ei ole, aloitetaan sitten kun kaikki ovat valmiita, ja mielellään alusta lähtien voisi olla minimissään kolme pelaajaa.

Moonlightelf: Oukei, ehkäpä siis ehdimme aloittamaan niin että sinäkin ehdit mukaan. Ja Roleplaying for Dummies kuulostaa erittäin hyvältä! Minulla itselläni ainakin olisi sellaiselle tarvetta ja varmasti siitä olisi hyötyä monelle muullekin. Jos rupeat kirjoittamaan niin postaa se vaikka tälle alueelle, kun se on valmis.

http://finnishcomics.foorumi.biz

9Aloitusviesti Empty Vs: Aloitusviesti Ti Toukokuu 24, 2011 9:23 am

miguli

miguli

Niin ja jos Hessu osaat ja toi opas tulee valmiiksi kannattaisi sitten laittaa se silleen erityiseksi, ettei se katoa muiden topicien sekaan? :I
^ eikun eimtn täähän oli suunnittelu aihe What a Face

10Aloitusviesti Empty Vs: Aloitusviesti Ti Toukokuu 24, 2011 9:28 am

MisterHessu

MisterHessu
Admin

Laitetaan opas stickyksi että se löytyy varmasti, sitten kun on valmis. Smile

http://finnishcomics.foorumi.biz

11Aloitusviesti Empty Vs: Aloitusviesti Ti Toukokuu 24, 2011 9:30 am

miguli

miguli

Muutes epäselvä asia tuo nopanheitto, pitääkö sitä oikeaa noppaa heittää? itsellä ei ole semmoista ;D

12Aloitusviesti Empty Vs: Aloitusviesti Ti Toukokuu 24, 2011 9:32 am

Moonlightelf

Moonlightelf

MisterHessu: Luulen että mun on parasta aloittaa joskus syksymmällä, ellei sitten ihmiset ole valmiita "posti kerran päivässä" tyyliin.

Mitä tulee oppaaseen, concider it done. *kumartaa ja rupee kirjoittamaan opasta*

Mitä tulee noppaan, sitä ei useimmiten tarvita koko roolipelissä. Itse en tähän päivään mennessä ole sellaista tarvinnut... mutta poikkeuksia löytyy. Tosin, aika harvinaisia poikkeuksia. Näissä tapauksissa käytetään usein jotain netti-noppaa tai jotain semmosta.

13Aloitusviesti Empty Vs: Aloitusviesti Ti Toukokuu 24, 2011 9:34 am

miguli

miguli

Itselläni ei ole kiireitä, koska ei ole kokeisiin lukemista tai vastaavaa. Joten ei ongelmia ja kun teen sitä peliä niin olen pakoastakin koneella jonkin aikaa ja sen teosta puolet menee netissä surfailuun.

btw: jos ei haittaa niin suunnittelen omaa hahmoani juuri.

14Aloitusviesti Empty Vs: Aloitusviesti Ti Toukokuu 24, 2011 9:45 am

MisterHessu

MisterHessu
Admin

Moonlightshadow: Hyvä, sieltä tulikin vastaus noppa-asiaan.

Kiitän, odotamme innolla opastasi!

Oma näkemykseni on, että mielelläni näkisin sinut ainakin tässä alussa pelaamassa. Alussa olisi kiva pelata aika aktiivisesti, ja myöhemmin tahti voi vallan hyvin hidastua, kun ihmisillä on kuitenkin muutakin tekemistä kesälomalla kuin olla tällä foorumilla. Kesälomalla yksi viesti per henkilö per päivä voi olla ihan hyvä etenemistahti. Se on kuitenkin peräti 90 (!) peliviestiä kuukaudessa, jos siis pelaajia on vain me kolme. Toivoisin tietysti että muitakin peliin liittyisi.

Miguli: Ei haittaa yhtään, päinvastoin se on hyvä juttu! Rupean itsekin suunnittelemaan omaa hahmoani. Smile

http://finnishcomics.foorumi.biz

15Aloitusviesti Empty Vs: Aloitusviesti Ti Toukokuu 24, 2011 9:47 am

miguli

miguli

Hahmoni onkin pian valmis, pieniä hiomisia ja tämmöistä. Saako nämä esitellä aikanaan? Kirjoitin muistioon muutes ton mun hahmon ulkonäön ja kaikki ja vielä työpöydällä kokotiedosto Smile

E: höhöö, nyt mun hahmo on valmis!

16Aloitusviesti Empty Vs: Aloitusviesti Ti Toukokuu 24, 2011 9:50 am

MisterHessu

MisterHessu
Admin

Saa ja pitääkin esitellä! Smile

Tee vaikka hahmollesi tälle alueelle oma ketju, mihin laitat kaiken mahdollisen informaation.

Itse sain oman hahmon luonnin just alkuun. Very Happy

http://finnishcomics.foorumi.biz

17Aloitusviesti Empty Vs: Aloitusviesti Ti Toukokuu 24, 2011 9:55 am

Moonlightelf

Moonlightelf

MisterHessu: No jos välttämättä haluat ^^ Tosin, käytämmekö noppaa vai omaa harkintakykyämme?

Noppa on toki hyvä vaihtoehto, mutta se voi olla myös hieman epätasainen ja -reilu. Toiselle voi tulla monta huonoa heittoa ja toiselle enemmän hyviä. Näin taistelut voi päättyä aika yllättävästi, kun miettii hahmojen ominaisuuksia. Mutta muutoin hyvin sattuman-varainen... tosin, missä tilanteissa sitä käytettäisiin?

Harkintakyky taas on myös vaihtoehto, joskus parempi kuin noppa. Toisaalta joku voisi antautua houkutukselle ja antaa harkintakyvyn pettää, mikä voi johtaa joskus epäreiluun peliin. Power-pelaamiseen, jossa pelaaja on voittamaton, sanoisin. Mutta kun tätä käyttää oikein, voi luoda todella mielenkiintoisia tuloksia ja todella tuntuu että pelaa toisen ihmisen kanssa. Eli, tässä tapauksessa voi olla monta vaihtoehtoa.


Minne muute sitten hahmot heitetään? Ja oletan että voi luoda enemmän kuin yhden, ja jonkin rotu-listan ulkopuolelta? :3 *katsoo hessua toiveikkaana*

18Aloitusviesti Empty Vs: Aloitusviesti Ti Toukokuu 24, 2011 10:08 am

MisterHessu

MisterHessu
Admin

Heh.. Täytyy heti kysyä apua viisaammalta: eli hahmojen heittäminen on tuttu homma, mutta sitten tajusin että pitäisi olla joku character sheettisysteemi joka hahmolle, jossa on hahmojen atribuutit? Mistä me sellainen löydetään? Very Happy *Glumps*

Ja itse sanoisin että mennään harkintakyvyllä näin aluksi ja luotetaan pelaajien kyseiseen kykyyn.

Roduista: Voitaisiinko tehdä niin että kerrot mitä rotua haluat pelata ja lisään sen rotujen listaan? Ja jos toiveissa on joitain muitakin rotuja niin voin lisätä vaikka useamman. Parempi niin että on valikoima rotuja joita pelaajat itse haluavat pelata.

Ja hahmoja saa luoda useampia, meikäläisellä ei ole mitään sitä vastaan. Very Happy

http://finnishcomics.foorumi.biz

19Aloitusviesti Empty Vs: Aloitusviesti Ti Toukokuu 24, 2011 10:09 am

miguli

miguli

Että haluttaisi jo aloittaa pelaamisen Smile
noh kärsivällisyyttä~

20Aloitusviesti Empty Vs: Aloitusviesti Ti Toukokuu 24, 2011 10:16 am

Moonlightelf

Moonlightelf

Voisin vaikka tästä pikapuoliin sellaisenkin (hahmo-profiilin siis) väsätä tähän viestiketjuun. Tai sitten teen uuden ketjun kun sen olen saanut valmiiksi.

Tavallisesti ihmiset kuvailevat omien henkilöidensä ominaisuudet ja luonteet. Sitten on isompi kiho niitä sitten hyväksymässä/hyljeksimässä. Hahmon on oltava tasapainossa. :3
Tässä asiassa voin auttaa, sillä olen aikoinani ollut tällaista tehtävää tekemässä. Ihmiset aikoinaan näkivät kykyni... hehe... ^^'

Ja... haltiaa ajattelin :3 Tiedän, kuolemattomia, mutta olen pelannut kyseistä rotua lähes aina. :3

21Aloitusviesti Empty Vs: Aloitusviesti Ti Toukokuu 24, 2011 10:39 am

miguli

miguli

Jos saa kysyä niin millämallilla opas on? Smile

22Aloitusviesti Empty Vs: Aloitusviesti Ti Toukokuu 24, 2011 10:41 am

MisterHessu

MisterHessu
Admin

Moonlightelf kirjoitti:Ja... haltiaa ajattelin :3 Tiedän, kuolemattomia, mutta olen pelannut kyseistä rotua lähes aina. :3

Haittaisiko sinua, jos muokattaisiin puolienkeleistä haltioiden kaltainen rotu?

Tällä haen sitä, että saataisiin pidettyä Jatkomaan maailmaa enemmän omanlaisenaan sen sijaan että laitettaisiin suoraan kaikki perinteiset fantasiarodut sinne.

Mun idea ois, että Puolienkelit ovat ikivanha rotu joka on syntynyt ensimmäisistä enkeliä kantaneista ihmisistä. Tämä rotu olisi kuolematon, eli nämä olennot eivät koe luonnollista kuolemaa (toki miekasta tms. voivat kuolla). Ja muutenkin voisivat olla kovasti haltian näköisiä. Lisäksi joillakin heistä olisi siivet.

Miltäs tämä idea kuulostaa? Eli saisit haltian, mutta sitä ei kutsuttaisi haltiaksi. Very Happy

http://finnishcomics.foorumi.biz

23Aloitusviesti Empty Vs: Aloitusviesti Ti Toukokuu 24, 2011 10:46 am

Moonlightelf

Moonlightelf

miguli: tuota... tätä opasta ei ihan näin äkkiä kirjoiteta ^^' On kuitenkin asioita, joihin on syytä perehtyä vähän syvemmin.

MisterHessu: Elikkäst puolienkeli suippokorvilla? ^^ Käy mulle!

24Aloitusviesti Empty Vs: Aloitusviesti Ti Toukokuu 24, 2011 10:47 am

miguli

miguli

En kyllä uskonutkaan Very Happy
Ei ole kyllä nyt mitään sanottavaa tähän viestiin enään.

25Aloitusviesti Empty Vs: Aloitusviesti Ti Toukokuu 24, 2011 10:50 am

MisterHessu

MisterHessu
Admin

Moonlightelf: Suippokorvat sopii mulle. Very Happy

Miguli: Toivoit pikaista pelin alkamista. Itseänikin syyhyttää päästä pelaamaan, mutta ehdotan että aloitetaan varsinainen peli aikaisintaan vasta huomenna. Tällöin ihmisillä on vielä tämä yö ja osa huomista päivää aikaa liittyä. Tiedän kaksikin henkilöä jotka ovat luultavasti liittymässä peliin, ja heillekin täytyy antaa aikaa luoda hahmonsa.

http://finnishcomics.foorumi.biz

Sponsored content



Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 1 / 2]

Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa